Turkiye Yasam Platformu

Türkiyeden Nağmeler Bu Alanda

Başta hamburger ve kızarmış patates olmak üzere çocukların vazgeçilmez yiyecek türü olan "fast food" üzerine televizyon reklamları obeziteyi ne ölçüde tetikliyor?
Amerika Birleşik Devletleri'nde bu konuda yapılan bir araştırma, televizyonlarda "fast food"a yasak getirilmesi halinde fazla kilolu 3-11 yaş aralığındaki çocuk sayısında yüzde 18 oranında bir azalma görüleceği görüşünü savunuyor.

Araştırmacılar ayrıca televizyon izlemenin de çocukların hem hareketsiz kalmalarına hem de daha az uyumalarına yol açarak obeziteyi tetiklediğini kaydediyor.

ABD'de Pennsylvania'daki Lehigh Üniversitesinde, Çalışma Bakanlığı tarafından yayınlanan istatistiklere ve verilere dayanılarak 13 bin çocuk üzerinde yapılan araştırmayla ilgili bilgi veren Shin-Yi Chou, "Bunun ABD'de bir salgına dönüşen obeziteyi durdurabilicek politikaların belirlenmesi yolunda ciddi bir tartışma başlatacağını umuyoruz." dedi.

Dünyada halen televizyonlarda "fast food" reklamı konusunda kısıtlayacı kurallar yalnızca İsveç, Norveç ve Finladiya'da uygulanıyor.

(trt.net.tr)

Paylaş 

Yorum Ekle

You need to be a member of Turkiye Yasam Platformu to add comments!

Join this Ning Network

Müzik

Yükleniyor...

Turkiye Yasam Platformu

Yükleniyor...

Türkiyem

© 2009   Created by Yakup Çetin on Ning.   Create a Ning Network!

Badges  |  Report an Issue  |  Gizlilik  |  Terms of Service

Kişisel Gelişim, Yakup çetin, Gelişim makaleleri,